Sömn

Släpade mig ur sängen. Grät och åt potatis som växte i munnen. Drog på mig anständiga kläder men kjolen var skrynklig och jag hittade inga hela strumpor. Möttes i dörren och kände mig så trygg. Under täcket såg vi på Grey's Anatomy tills jag somnade. Vaknade och hon och jag tog en promenad i vinterkylan. Sprang till spårvagnen i gårdagens smink. Köpte en almanacka för nästa år. Det känns bra. Att lämna hösten med dess besvär och ångest. Har klistrat fast en delfin i maj. Sen fick jag åtta nålar i mig på en brits igen. Det var skönt med fysisk smärta och jag kände mig lugn. När jag gick hem hade jag skorna fulla med grus och skrapade upp mina hälar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0