-

 
Skriver uppsats efter uppsats och säger att jag inte trivs med den här tillvaron. Att aldrig bli klar. Jag vill bli klar med något. Åkte på spa och låtsades att det var en flytade bubbla på ett hav. Och jag var inuti bubblan, ovanför havsytan. Det var så längesedan jag kände att jag fick luft. Behöver lite energi nu, då kommer allt att bli bra. Behöver närhet, ömhet. Behöver en väns förstående blick. Har inte skjutit upp ett enda prov, och får ändå höga betyg. Klappar mig själv på axeln och stannar hemma en dag till från skolan. Har slutat dricka alkohol, äter regelbundet och stressar mindre. Mitt ständiga magont, huvudvärk och förvirrig är inte längre ständigt. Jag förstår att jag börjar bli vuxen, naturen har sin gång och jag är gammal nog att klara av att leva mitt liv. 
 
Nu måste jag diska, klippa luggen, packa, läsa allt jag kan komma över om israel-palestina-konflikten och ta tag i mina arbetsprovsräkor. Jag skulle ju inte träna idag. Och bli vuxen, men det kan jag ju bli en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0